Саморобний трактор. Як зробити трактор самостійно.
Опис виготовленого М.Сімоновим саморобного трактора почнемо з конструкції рами. Рама досить проста - симетрична, майже прямокутна і навіть не просторова. Але все агрегати і вузли шасі: двигун, трансмісія, підвіски коліс - розмістилися на ній хоча і щільно, але раціонально. Рама зварна. Основні її силові елементи - пари лонжеронів (правий і лівий) і траверс (передня і задня).
Лонжерони зроблені складовими, триступінчастими. Дві передні ступені лонжеронів виготовлені з швелера № 10, а остання - з квадратної труби 80x80 мм. Передня траверса виконана з швелера № 12, а задня - з швелера № 16. З швелера № 12 зроблений ще один елемент рами - поперечина.
Рама: 1 передня траверса (швелер № 12); 2 - передня щабель лонжерона (швелер №10, 2 шт.); 3 - поперечина (швелер № 12); 4 - підмоторний кронштейн (швелер №8, 2 шт.); 5 - середня ступінь лонжерона (швелер № 10,2 шт.); 6 - консольна підпільна решітка (труба 60x40,2 шт.); 7 - задня щабель лонжерона (труба 80x80,2 шт.); 8 - задня траверса (швелер № 16); 9 - підкрилок (куточок 20x20, 2 шт.); 10 - завзятий кронштейн стикування навішування (сталевий лист s5, 2 шт.); 11 - кронштейн підвіски переднього моста
Кит наборы для переделки мотоблока в минитрактор
КИТ-набор №1 |
КИТ-набор №2 |
Кит-набор №3 |
КИТ-набор №4 |
КИТ-набор №5 |
Пара подмоторную кронштейнів виготовлена з швелера № 8, але кожен з них зварений з двох відрізків таким чином, що полки їх частин спрямовані в різні боки. Для підлоги кабіни, що виходить за межі рами, зварені рамки з труби прямокутного перетину 60x40 мм. Рамки приварені консольно до середніх щаблях лонжеронів з їх зовнішнього боку в місці, де вони стикуються з задніми східцями.
Така разносортіца в сортаменті металу викликана не стільки конструктивної необхідністю, скільки наявними в запасі матеріалом. На рамі зібрано шасі трактора: встановлені силовий агрегат, трансмісія, передній і задній мости з колесами. Силовий агрегат - 4-циліндровий дизельний двигун водяного охолодження потужністю близько 40 л.с. Його взято від списаного болгарського автокара (навантажувача).
Основні параметри шасі трактора: 1 - переднє колесо (від ГАЗ-69, 2 шт.); 2 - радіатор (від болгарського автокара); 3 - двигун 4-циліндровий, дизельний, потужністю 40 к.с. (Від болгарського автокара); 4 - механізм зчеплення (від ГАЗ-52); 5 - коробка передач (від ГАЗ-53); 6 - ручне гальмо; 7 - заднє колесо (від ГАЗ-66, 2 шт.); 8 - навішування для кріплення ґрунтообробних знарядь (від трактора МТЗ-80); 9 - вал відбору потужності (від сільгосптехніки); 10 - задній міст (від болгарського автокара); 11-карданний вал; 12 - роздавальна коробка вала відбору потужності (від ГАЗ-53); 13 - рама; 14 - передній міст
Коробка передач разом з роздавальної коробкою вала відбору потужності використані від самоскида ГАЗ-53, а механізм зчеплення - від автомобіля ГАЗ-52. Щоб пристикувати кошик зчеплення до двигуна, довелося зварити новий кожух кошика і трохи переробити маховик двигуна. На токарному верстаті у маховика обрізана задня площину і проточили додатково центровий отвір.
При установці деталі на місце та розгорнута попередньо на 180 °. Задній міст використаний від болгарського автокара без переробок. Підвіски моста немає, і до рами він прикріплений жорстко, за допомогою чотирьох драбин. Кар- даний вал, хоча і не довгий, довелося зробити складовим.
саморобний трактор
Передній міст: 1 - маточина колеса (від ГАЗ-69, 2 шт.); 2 - поворотний кулак (від ГАЗ-69, 2 шт.); 3 - втулка поворотного кулака (труба 077); 4 - балка моста (труби діаметром 77 і діаметром 70)
Задня його частина з хрестовиною - від автокара, а передня - від ГАЗ-52. З'єднані частини вала за допомогою шліцьової втулки на кінці однієї частини і шлицевого наконечника - на інший. Амортизація задньої частини здійснюється за рахунок 18-дюймових пневматичних шин коліс, запозичених від автомобіля підвищеної прохідності ГАЗ-66.
Для посадки цих коліс на автокаровскіе маточини з диска вирізав середню частину з установочними отворами, а на її місце вваріл таку ж частину диска від колеса автомобіля ЗІЛ-130 - його посадкові отвори в точності відповідають автокаровскім. Передній міст зробив сам. Він не веде. Його конструкція відповідає тим, що вже не раз наводилися в публікаціях про саморобних тракторах в журналі «Моделіст-конструктор». Маточини передніх коліс, як і самі колеса, використані від автомобіля ГАЗ-69.
А ось рульове управління мого трактора не зовсім звичайне - гідравлічне. Починає воно працювати тільки при включеному двигуні, але значно легше, ніж механічне. І хоча принцип його роботи схожий з автокаровскім, сам механізм в основному саморобний, з використанням вузлів і деталей від різної техніки. Робота механізму рульового управління забезпечується власним масляним шестерним насосом НШ-10, який закріплений на двигуні і має привід від нього.
саморобний трактор
Схема гідравлічного рульового механізму: 1-рульове колесо (від комбайна КСК-100А); 2 - дозатор (від комбайна КСК-100А); 3 - шланги високого тиску (від сільгосптехніки); 4 - гідроциліндр; 5 - насос НШ-10; 6 - масляний бак (ресивер від візка трактора Т-150)
Рульове колесо разом з дозатором використано від комбайна КСК-100А. Там, де зазвичай у транспортних засобів розташований рульовий механізм (наприклад, шестерня і рейка), який управляє керманичами тягами, на моєму саморобному тракторі варто рульової гідравлічний циліндр. Він саморобний, двосторонньої дії - поршень у нього один, а штоків - два. Вільні кінці штоків з'єднані з наконечниками рульових тяг.
Переміщення поршня в циліндрі в ту або іншу сторону забезпечується подачею масла під тиском з дозатора, через один з двох штуцерів (поперемінно), вмонтованих в стінки циліндра на протилежних його сторонах. Двосторонній циліндр рульового механізму виготовив зі звичайного гідроциліндра від сільгосптехніки. Гідроциліндр розібрав, глухий фланець відрізав і проточив тут різьблення під такою ж склянку, що і на іншому кінці циліндра. Тут же біля різьблення в стінку врізав ще один штуцер для шланга.
саморобний трактор
Гідроциліндр рульового механізму: 1 - шарнір рульової тяги (2 шт.); 2 - рульова тяга (2 шт.); 3 - контргайка М18х1,5 (2 шт.); 4 - шток (сталь, коло 28, 2 шт.); 5 - стакан (сталь, коло 70, 2 шт.); 6 - різьбовий штуцер (G 1/2 ", 2 шт.); 7 - корпус циліндра (труба 60x5); 8 - поршень (сталь, коло 50); 9-кронштейн (сталь, лист s5); 10 - манжети з пружинними кільцями
Поршень залишив без зміни, тільки одну з манжет перевернув. Шток трохи вкоротив, а до поршня з іншого боку приєднав за допомогою нарізного отвору ще один - саморобний. На вільних кінцях штоків закріпив наконечники рульових тяг від ГАЗ-69. Циліндр в зборі закріпив на передньому мосту двома болтами М12.
На тракторі є ще окрема гідравлічна система, до якої підключений силовий циліндр задньої навіски управління роботою (підйому - опускання) сільськогосподарських знарядь. Її роботу забезпечує насос НШ-32, який теж встановлений на двигуні.
Доопрацювання маховика двигуна: заштриховані частини - обточити
Силовий циліндр навішування (як і сама навішування) - від трактора МТЗ-80. Розширювальний масляний бак на 10 л зроблений з ресивера самосвальной візки трактора Т-150. Кабіна трактора двомісна цільна (верх не знімні), з великою площею скління, широкі бічні вікна з верхньою навішуванням відкриваються назовні. Двері одна - з лівого боку. Каркас кабіни зварений з труб квадратного (20x20 мм і 40x40 мм) і прямокутного (40x20 мм) перетину.
Двері й інша бокова стінка обшиті сталевим листом завтовшки 2 мм. Дах кабіни, як і крила (передні і задні), вигнута з цільного 3-мм сталевого листа. На задніх крилах для жорсткості зроблена отбортовка, а до передніх поверху вздовж приварена дуга з поздовжньої половинки півдюймової труби. Каркас капота зварений з куточка 35x35 мм і обшитий профільним сталевим листом завтовшки 2 мм.
У передню панель капота вмонтовані дві фари від «Мос-Квича-2140». Задні сигнальні фонарі- від трактора Т-150, передні - від ГАЗ-52. Усередині спереду кабіна обшита шумоізоляційним матеріалом, а дах вгорі - шкірзамінником з підкладкою теплоізоляції. Устаткування кабіни звичайне. Сидіння саморобний, під ним розміщені акумулятор СТ-90 і інструментальний ящик.
Панель приладів укомплектована амперметром, датчиками тиску масла і температури охолоджуючої рідини. Електропроводка трактора саморобна, її схема використана від трактора Т-40. Органи управління трансмісією: рукоятка перемикання швидкостей, механізм виключення зчеплення, привід управління «газом» - від автомобіля ГАЗ-52. Кабіна обладнана системою обігріву з пічкою від трактора ДТ-75, і склоочисником від трактора Т-80. Є тут і радіоприймач «Урал-авто»
Робочі гальма у трактора гідравлічні з приводом тільки на задні колеса. Ручне гальмо - механічний, його диск коштує на карданном валу і виконаний у вигляді фланця вилки карданного шарніра головної передачі. Транспортна швидкість трактора - до 37 км / год, а робоча - 2 км / год. Трактор в органах технагляду зареєстрований без особливих проблем і отримав державний номерний знак.
Саморобний трактор: автор М.СІМОНОВ
-
Услуга - "Купи проверенный товар"
4 окт¤бр¤ 2020
-
Акция! Бесплатная доставка от магазина до 100 км. техники стоимостью от 15000 грн
1 августа 2020
-
Мінітрактори китайського виробництва до 24л.с.
10 ¤нвар¤ 2018
-
Видео. Новый минитрактор SHIFENG SF-220, 24 л.с.
9 ¤нвар¤ 2018
-
Видео минитрактора ЗУБР JR-Q15E NEW
8 ¤нвар¤ 2018
-
З Різдвом Христовим
7 ¤нвар¤ 2018